PR og integreret kommunikation er hjerteblodet bag bureauet Discus Communications i København

strategi

Discus Communications er et integreret kommunikationsbureau, der ligger i midten af København. De hjælper danske virksomheder såvel som internationale brands med at opnå ønskede mål gennem strategisk kommunikation både i form af public relations, markedsføring og meget andet. Public relations og integreret kommunikation er en kæmpe del af at få en succesfuld virksomhed, og derfor er det også nogle af hjørnestenene i Discus Communications.

Hvad er public relations?

Public relations er en kommunikationsdisciplin, der oftest bruges om en virksomheds kommunikation i det offentlige rum. Det omhandler den anskuelse som brandet eller firmaet anses med og den mængde mennesker, som opfattelsen og kendskabet når ud til. Public relations har høj troværdighed, da det ikke er budskaber, som er formuleret at firmaet selv, men derimod af andre som bl.a. journalister, kunder, medarbejdere eller opinionsdannere. Public relations er derfor et vigtigt element i at brande er virksomhed, og hvis man kan vinkle det i en ønsket retning, kan det gøre meget for opfattelsen af virksomheden og for virksomhedens mulighed for at nå sine mål.

Hvordan kan et integreret kommunikationsbureau hjælpe med public relations?

Et integreret kommunikationsbureau som Discus Communications har indgående kendskab til pressen, journalisternes arbejdsmetoder og deres interesser i forhold til at bringe bestemte nyheder. Derfor kan et sådan public relations-bureau hjælpe med kontakten til pressen, så omtalen af virksomheden bliver så ønskværdig som muligt. Bureauet kan hjælpe med alt fra presseevents til produktlanceringer og anmeldelser af produkter. De kan sørge for at placeringen af virksomhedens produkter i medierne fremmer virksomhedens ønsker i forhold til omtale og branding.

Discus Communications har de nødvendige værktøjer til at håndtere både klassiske nyheder, som formidlingen i pressemeddelelser og interviews, og andre teknikker som rapid respons-programmer og newsjacking, der alt sammen kan sørge for en ønskværdig omtale i medierne og dermed den generelle befolkning. Derudover kan de ved hjælp af public relations-strategier hjælpe til at føre din virksomhed frem som ekspert og opinionsdanner på jeres produkter og område.

Hvorfor er integreret kommunikation vigtigt?

En virksomhed har altid en række mål, som den gerne vil opnå. Da det sjældent kan ske uden hjælp fra andre, er kommunikation en meget vigtig del af virksomhedens mulighed for at opnå disse mål. Derudover er virksomhedens omdømme eller image en væsentlig del af dens succes. Af disse grunde er kommunikation er vigtig evne at have i sit firma. Strategisk kommunikation handler altså om faglig og professionel kommunikation med de interessenter, der kan hjælpe firmaet til at nå sit mål. Interessenterne inkluderer blandt andre kunder, medarbejdere, samarbejdspartnere, myndigheder og journalister. Uanset hvad er den rigtige kommunikation en vigtig faktor, når man som virksomhed skal have hjælp til at nå sine mål.

Et integreret kommunikationsbureau kan hjælpe med at optimere kommunikationen, således at virksomheden har mulighed for optimalt at kommunikere sine fordele, produkter og mål ud til sine interessenter.

Ved fortsat at bruge webstedet accepterer du brugen af cookies. mere information

Cookie-indstillingerne på dette websted er angivet til "Tillad Cookies" for, at give dig den bedst gennemgang og oplevelse af siderne. Hvis du fortsætter med at bruge webstedet uden at ændre dine Cookie indstillinger eller du klikker på "Accepter" nedenfor så samtykke du til dette.

Luk